Od amatora do sportowca!

Cristiano Ronaldo
Foto: Youtube.com

Regularne uprawianie sportu przynosi wiele korzyści dla zdrowia oraz jest źródłem satysfakcji. Rozpoczynając swoją przygodę ze sportem, warto zastanowić się nad tym, jaki rodzaj aktywności najbardziej odpowiada naszym potrzebą. Nie sztuką jest zacząć ćwiczyć, ważne jest by dotrwać w swych postanowieniach do końca.

Aby ćwiczenie było efektywne, potrzebna jest dobrze przemyślana strategia. Czasem zgrabna sylwetka nie jest wystarczającym powodem do rozpoczęcia ćwiczeń. Żeby wytrwać w treningach niezbędna jest odpowiednia motywacja.

Od amatora do sportowca

Decydując się na rozpoczęcie przygody ze sportem warto postawić sobie realny cel. Na początku rzadko komu daję się ćwiczyć codziennie całą godzinę, ponadto zbyt intensywne ćwiczenia nie są dobre dla nieprzyzwyczajonego do wysiłku organizmu. Jeżeli do tej pory trybu życia był raczej kanapowy, ciężko wymagać od siebie biegania maratonów. By wytrwać w postanowieniach, cel nie powinien być zbyt odległy. Dobrym początkiem jest odnalezienie pasji w wybranym sporcie. Trenować można nie tylko na siłowni, nie dla każdego jest to także komfortowe środowisko. Dla osób które cenią sobie kontakt z naturą idealnym sportem są wędrówki górskie czy jazda na rowerze. Ponadto taki rodzaj aktywności nie wymaga dużych nakładów pieniężnych, co także jest istotne przy rozpoczęciu regularne aktywności fizycznej. Jeżeli nie wiemy czy dana dyscyplina będzie dla nas źródłem satysfakcji, lepiej jest nie wydawać pieniędzy na zbyt kosztowny sprzęt. Często wystarczające są wygodne buty, oraz odpowiedni, nie krępujący ruchów strój, by rozpocząć swoją przygodę ze sportem.

Razem raźniej

By wytrwać w swoich postanowieniach dobrze jest znaleźć grupę osób o podobnej motywacji. Zaproszenie znajomych do uprawiania sportu pozwoli na efektywne spędzanie wspólnego czasu. Zapisanie się na zajęcia grupowe może skutkować zawarciem nowych fascynujących znajomości. Natomiast brak towarzystwa nie powinien być wymówkom do zaprzestania uprawiania sportu.

Rozpoczęcie treningów

Na początku warto narzucić sobie odpowiednie tempo. By przygotować organizm do wysiłku fizycznego, także po długiej przerwie w treningach, warto rozpocząć od marszu. Zrezygnowanie z dojazdów do pracy samochodem lub autobusem już jest dobrym początkiem. Warto zaopatrzyć się w krokomierz lub aplikację w komórce która pomoże liczyć wykonywane kroki. Dobrym początkiem jest postawienie sobie za cel wykonania około 5000 kroków dziennie. Stopniowo warto jest ten czas a także wprowadzać zmienne tempo. Jeżeli decydujemy się na ćwiczenie w domu, można skorzystać z wielu treningów zamieszczonych na YouTubie. Rozpocząć ćwiczenia można na podłodze, we własnym mieszkaniu, wykorzystując do tego prowizoryczne hantle zrobione z butelek po wodzie mineralnej, czy ręcznika w roli taśm niezbędnych, przy stretchigu. Dobrym nawykiem jest poświęcenie na ćwiczenia około 20 minut dziennie. By nie znudzić się program ćwiczeń, dobrze jest wprowadzić mnie różnorodność. Ponadto takiej schemat pozwoli na odpocząć kolejne grupy mięśni. Poświęcając trochę czasu na przygotowania, budujemy fundamenty, które umożliwią osiągnięcie sukcesu. Doskonałym krokiem do rozpoczęcia swoich treningów będzie odwiedzenie serwisu
NaTreningu.net, który dostarcza świeżej dawki informacji na temat planowania ćwiczeń, żywienia oraz uprawiania sportu – zarówno amatorskiego jak i zawodowo.

Share Button

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*